Solvik har fått tilbud om å skrive kokebok

Det burde vært en bok om den private eiendomsretten, om skatter og avgifter, om spillpolitikk eller om verneplikten. Det er en bok om mat. Forlagene har for mye penger for tiden, tror jeg.

Jeg har fått tilbud om å gi ut en kokebok. Jeg har allerede sagt nei til tilbudet, men har blitt overtalt til et møte mandag morgen. Er det mye penger i spill, kan jeg muligens overtales. For penger gjør jeg det meste! Er fortjenesten minimal, spesielt målt opp mot tidsbruk, er nei det mest logiske svaret.

En Solvik-kokebok med fargerike ord, kan muligens selge ett par tusen eksemplar og det er et optimistisk anslag. Det er ikke spesielt opphissende for meg. Mat passer bedre i mine egne kanaler på sosiale medier.

Jeg har fått sans for å lage mat, god og sunn mat; eller stort sett passe sunn mat. Jeg legger bilder ut på Instagram under hasjtagen kjøkkensjefen. Smaken er som regel bedre enn bildene. Som ei god venninne bruker å si: -Du er ikke akkurat en kunstner!

Salat, småfugler og hvitløksdressing. Nam! (Solvik_liberal, Instagram) 

Hvis jeg fikk være 16 år på nytt med dagens kunnskap, ville jeg muligens valgt kokkeutdannelse. Det er utrolig artig å leke seg med ingredienser fra butikken. At noe smaker himmelsk, gjør det ekstra fascinerende. Jeg har forresten to brødre med fagbrev som kokk, så mat er viktig i vår familie.

Vi er noen venner som foretar enkelte prosjekt sammen. Vi har sagt at det siste prosjektet vi skal gjøre, er en restaurant med gogo-bar i et solfylt land. Der skal du kunne spise deg mett, drikke deg full og ha rå…. Det skal være verdens mest liberale restaurant. Nam! Å leke med denne fantasien, gjør matlaging ekstra interessant.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar