I en pressemelding publisert av Apeks søndag formiddag forteller klubben, ifølge Gamer.no, at de har åpnet for søkere til sitt nye prosjekt, Apeks Rebels. Klubben forteller blant annet at akademiprosjektet vil starte med Counter-Strike, med formål å hjelpe utviklingen av spillere i Norge. Administrerende direktør for Apeks, Denise Anfinnsen, forteller at prosjektet blir en ny storsatsning for den norske klubben.
Apeks forteller at de er på utkikk etter potensielle spillere, noen vil bli plukket ut, mens andre vil velges gjennom en søknadsprosess via nettstedet til Apeks.
Apeks ble opprinnelig stiftet høsten 2017 som Kingpins. På det tidspunktet som amatørklubb, med ambisjoner om å bygge opp en klubb som kunne tilrettelegge for norske utøvere innen e-sport. Counter-Strike var satsingsområdet til Kingpins. Litt over ett år senere ble klubben kjøpt opp av ProUnite og klubben ble omdannet fra en amatørklubb til en profesjonell klubb.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar