Singel og aleneboende politikk

Jeg holder på med et dokument for en kunde, betalt oppdrag. Kunden forbereder seg til kommunevalget om vel to år. Hyggelig å tjene penger på gode og liberale forslag, men noen av forslagene jeg går igjennom burde vært foreslått utredet uten påvirkninger fra eksterne aktører.

Med meg i politikken ville jeg uten tvil gjennomført en prosess med en rekke forslag for å gjøre livet enklere, og billigere for single og aleneboende.

I Norge står sosialdemokratiet eller omfordeling, veldig sterkt. Det er tverrpolitisk enighet om at alle skal bidra til fellesskapsløsninger vedtatt av politikere. Du skal bidra uansett om du bruker ordningene eller ikke. Som politiker ville jeg nok dratt singel og aleneboende politikken mye lengre enn det er flertall for.

Noen av problemstillingene jeg ser på for kunde i ny singel og aleneboende politikk:

-Vann, avløp, og renovasjon. Prinsippet er at lavt forbruk og lite avfall skal gi utslag i kommunale avgifter i selvkostområdet.

Om det er mulig å få flertall for en ny og bedre politikk for single og aleneboende i norske kommuner? Vel, det er det velgerne som avgjør i 2023.

Om det er artig å jobbe med slike problemstillinger? Djevelsk skøy!  Livet er mer enn spill. :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar