Regjeringen starter den kommende uken budsjettarbeidet for 2022 med budsjettkonferanse på Hurdalsjøen hotell.
Budsjettkonferansen blir arrangert tirsdag og onsdag.
Statsbudsjettet 2022 kan være det siste ikke-sosialistiske statsbudsjettforslaget på lenge dersom det blir rødgrønt flertall ved stortingsvalget. Eller blir det rødgrønt flertall er det den nye regjeringen som legger frem statsbudsjettet, men det er regjeringen til Erna Solberg som har lagt rammen for det Stortinget vedtar før jul.
For oss på den liberale høyresiden uten sosialdemokratisk tilhørighet, har Høyre, FrP, Venstre og KrF brukt flertallet dårlig de siste to valgperiodene. Offentlig sektor har vokst, og Stortinget har satt rekord i bruk av skattefinansierte penger i en oljedopet økonomi. Regjeringen til Erna Solberg har bevisst at kun nyanser skille de største partiene på Stortinget, selv om partiene bruker ulik retorikk.
Om vi bør ha store forventninger til statsbudsjettet for 2022? Nei, det kommer til å ligne på det regjeringen har lagt fram de siste årene. Synd! Ikke-sosialistisk flertall på Stortinget bør gi ikke-sosialistisk politikk!
Solvik skriver om politikk
Denne
artikkelen ble skrevet på grunn av en avtale med en leser om en politisk
artikkel hver dag med fokus på liberal og god politikk.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar