Det blir fokusert mye på det negative med pengespill, først og fremst fra politikere, Lotteritilsynet og særinteresser som tjener på enerettsmodellen. Hvis spill, for eksempel oddsen, er farlig gjennom private aktører, bør det også være farlig i regi av staten. Om pengespill er farlig? Nei, ikke for de aller fleste av oss.
Jeg mener spill er hygge og god underholdning. Forutsetningen er at spillerne er forsiktig med bruk av penger. Ingen bør bruke mer penger enn det de har råd til å tape!
De som ikke kjenner meg, mener trolig at jeg er en kynisk jævel. Det er noe jeg med glede markedsfører i sosiale medier. De som kun kjenner meg fra jobb, har trolig en oppfatning om en arbeidsnarkoman som er veldig opptatt av tall. Liberalister vil trolig mener at jeg drar ideologien for langt. Jeg lever godt med alle disse forestillingene.
De som virkelig kjenner meg vil trolig betegne meg som veldig snill, en fyr som misliker konflikter mellom venner. Når Nordkapp Odds og Utvikling har møte, er det som regel Kjell Andreassen som får det som han vil. Jeg bakker ut og lar han ta beslutningen der vi er uenige. Sterke meningsutvekslinger om bagateller, er ikke meg. Oddsen er en bagatell i hverdagen, det er hygge og underholdning. Jeg er en beskjeden, sjenert fyr.
Når Nordkapp Odds og Utvikling leverer inn kuponger, lager vi alltid en kupong med få kamper og høyere innsats. Vi gjør det best når vi har ett objekt hver. I tillegg lager vi ofte en kupong med mange objekt med lav innsats, for eksempel 100 kroner. Ved uenighet er det ofte Kjell Andreassen som får viljen sin. Om vi vinner på «tullekupongene»? Nei det er sjelden, selv om vi av og til er veldig nært gevinst.
I torsdagens Europa League-runde leverte vi inn en kupong med åtte objekt. Innsatsen var 100 kroner og oddsen var 97,86. Vi kunne med full klaff fått en utbetaling på vel 9 700 kroner.
Hadde vi full klaff? Nei, vi bommet på én kamp. Det var kampen der vi var uenige og Kjell Andreassen fikk viljen. Spillet var over 2,5 mål i kampen mellom Manchester United – Milan. Jeg ville ha under 2,5 mål, men ga meg naturlig nok i diskusjonen med Andreassen. Resultatet ble 1-1. Forhåpentligvis sitter råtassen Andreassen med litt dårlig følelse akkurat nå og en holdning om å være like lite bastant som Solvik.
Herregud, så spennende det var! Spill gjør livet litt artigere!
Torsdagens tullkupong som nesten ga en fortjeneste på 9 686 kroner:
Ajax
- BSC Young Boys, 1.
Granada
CF – Molde, 1.
AS
Roma - Shakhtar Donetsk, 1.
Manchester United - AC Milan,
over 2,5 mål.
Dynamo
Kyiv – Villarreal, over 1,5 mål.
Tottenham
Hotspur - Dinamo Zagreb, 1 med håndicap -1.
Olympiacos
– Arsenal, begge lagene skårer.
SK
Slavia Praha – Rangers, begge lagene skårer.
Om det er farlig å levere inn en oddskupong til 100 kroner? Nei, det er fullstendig ufarlig uansett om det skjer hos private aktører eller staten i regi av Norsk Tipping.
Nordkapp Odds og Utvikling bruker Coolbet.com som bookmakeren.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar