Mener det er god butikk at spillselskapene betaler skatt til Norge

Utenlandske bettingaktører håver inn på norske kunder. Samtidig sørger monopolordningen for at de slipper unna skatt og avgifter. Hvorfor vil selskapene likevel bli regulerte i Norge? Spørsmålet stiller Pengespill.no.

Hans Martin Nakkim gir et godt svar.

--Enkelt forklart er det en merverdi for selskapene å være del av et regulert og ansvarlig marked, selv om inntjeningen går ned på kort sikt, forklarer Hans Martin Nakkim, ifølge Pengespill.no.

Nakkim er regnet som Norges fremste eksperter på spillbransjen. Han har tung bakgrunn som både norsk og internasjonal sjef i selskap som Betsson og Comeon.

Han er ikke lengre involvert i spillbransjen, men følger likevel kampen om monopolet og politikken tett fra sidelinjen.

--Det paradoksale er at vi har staten og Norsk Tipping å takke for at norske kunder er så attraktive for internasjonale selskaper. Vi er født inn i et regime der det er opplest og vedtatt at det er fint og oppbyggelig for samfunnet at vi gambler. Det gjør oss nordmenn til veldig lojale og rause spillere, sier Nakkim.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar