Sosialdemokratiske Høyre vil bevare enerettsmodellen, ifølge andreutkastet til partiprogrammet for neste valgperiode.
Enerettsmodellen er dårlig på alle mulige måter. Det er en modell som skal sikre penger til politikere slik at de kan støtte mer eller mindre gode tiltak. De store taperne er blant annet problemspillerne.
Kapitelet «Idrett, frivillighet og friluftsliv, side 70 i forslaget»:
--Bevare
enerettsmodellen og Norsk Tippings ansvarlige pengespillmodell, hvor hensynet til
de spilleavhengige skal veie tyngst.
Enerettsmodellen betyr et stort uregulert nasjonalt marked. Perfekt for liberalister, men dårlig sosialpolitikk av styringskåte politikere.
Høyre vedtar partiprogrammet på landsmøtet i mai.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar