Bilde av Solvik på TQ, Tahitian Queen, Pattayas eldste gogo-bar

Den som sover synder ikke!

(Foto: Magnar Thunem. Og ja, vi har vært mye på TQ) 

I dag kom meldingene om at på TQ eller Tahitian Queen, Pattayas eldste gogo-bar, er konkurs. Eller TQ kalles gogo-bar, men for meg var det en rockeklubb. Det var stedet der jeg hver formiddag kunne dra innom og alltid treffe kjentfolk. Her drakk vi øl, spiste en hamburger, diskuterte, fleipet og hadde det artig. Ja da, det var lettkledde damer på TQ, men damer, bortsett fra hyggelige bekjentskap gjennom tre tiår, var aldri årsaken til at jeg og mine venner gikk på TQ. Det var gjestene som skapte TQ i Pattaya.

Etter noen år uten ferie i Pattaya, var jeg i badebyen sammen med venner fra Honningsvåg høsten 2019. Noe av det første vi gjorde, var et besøk hos TQ. Jeg ble gjenkjent av serveringsdamer som har jobbet blant gjester i mange år. Å få en klem og prate tull med ansatte som har sett deg i mange ulike stadier, er veldig hyggelig.

Blant mange av dem som har reist til Pattaya i Thailand siden 90-tallet, kommer minnene fra TQ til å leve evig!

Sitat Erik Sørensen, eieren av Scandibar:

-- Forferdelig triste nyheter.TQ, Tahitian Queen, byens eldste rock'n roll gogo, har gått konk. Enorme mengder stamgjester, og et stort samlingsted gjennom så mange år. Dette er bare trist og leit.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar