Aldri før har jeg bedt lytterne skru på en skjerm eller TV etter sjokkerende scener, bilder og rapporter fra USA

Før jeg avsluttet Radio Porsangers radiobingo onsdag kveld, ba jeg lytterne skru på en skjerm eller TV etter sjokkerende scener, bilder og rapporter fra USA. Dette ligner mistenkelig på et forsøk om statskupp, selv om statskupp er et ord mobb ikke fortjener. President Trump har etter valget skapt en farlig og uvirkelig situasjon i landet mange nordmenn elsker.

Ytringsfriheten skal stå sterkt, kun den private eiendomsretten bør begrense ytringene. Likevel burde det republikanske partiet og republikanske politikere reagert kraftig på alle de vanvittige meldingene og uttalelsene Donald Trump har kommet med etter valget. Å la Trump prate uten motbør kan ende i statskupp.

Demokratiet er ikke perfekt, men det er det beste vi har. Demokratiet leker vi ikke med!

Å ha radiobingo i kveld var vondt! Alle tankene var u USA.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar