Tror jeg går på en sprekk i dag, men altså; har ikke tid til dette!

Jeg tenkte på det i natt mellom nyhetsmeldinger om bråk, fyll og vold, at det ville gjort seg med litt Football Manager 2021 akkurat nå. Jeg var kun et par sekund unna kjøp av spillet på Steam, men holdt meg merkelig nok unna shopping. Frykten er at jeg går på en sprekk i dag eller i løpet av romjula. Å styre nok en fotballklubb på en liberal måte, med suksess, er alltid fristende.

Ifølge Steam-profilen min har jeg kjøpt alle versjonene av Football Manager siden 2011. Før Steam var det fysiske plater fra en lokal butikk i Honningsvåg. De to siste årene har jeg ikke spilt, på grunn av tidsklemma. Jeg har ikke bedre tid i dag enn i 2019, for å uttrykke det mildt.

Hvorfor er Football Manager så fristende? Jo stikkordene er økonomi, trening, taktikk, laguttak, forhold til styret, og kjøp og salg av spillere. Det er rett og slett rått for alle som liker fotball. Det er skikkelig kult, men så var det dette med tid. Tro hvor mange ekteskap som har raknet på grunn av spillet?

Tanken på å gjøre Rosenborg til en toppklubb igjen, og knuse Bodø/Glimt gir blod i tissen! Nam!

Football Manager på PC var i salg fra 19. november.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar