Solvik med et tips: Kim Rud Petersen vil legge ned Lotteritilsynet

Jeg har aldri spurt Kim Rud Petersen om han vil legge ned Lotteritilsynet, men han setter tilsynet jevnlig på plass. I seg selv et tankekors at et statlig tilsyn må settes på plass i et politisk spørsmål.

Ja, Lotteritilsynet deltar i et politisk spill om spillpolitikk på linje med de politiske partiene og Norges Idrettsforbund. Jeg er likevel ikke så kritisk til Lotteritilsynet som Kim Rud Petersen er. Jeg mener bestemt at tilsynet innretter seg etter lover og forskrifter. Med liberale politikere ville vi hatt et annerledes tilsyn, et tilsyn slik det bør være. Vi har en ikke-sosialistisk regjering og et storting som opptrer som formyndere!

Jeg ser ikke bort ifra at Rud Petersen mener jeg tar feil i mine antakelser, for nå er han rimelig irritert på den norske staten som blander seg opp i alt A til Å. Samtidig smiler han nok litt «skjegget» og innrømmer for seg selv, at han «derre» Solvik er ganske smart; for Kim Rud Petersen vil legge ned Lotteritilsynet!

Kim Rud Petersen har lov å være forbanna og irritert. Vi som har vært med på 50-60 sjøslag tidligere, kan slappe mer av. Vi gjør uansett det vi ønsker, uansett hva Lotteritilsynet mener og politikerne vedtar.

En liberal spillpolitikk er god spillpolitikk og politikken blir aldri for liberal!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar