Jonas Gahr Støre, det er veldig mange sosialdemokrater i regjeringen og på Stortinget

Jonas Gahr Støre, lederen i Arbeiderpartiet, gjør det han kan for å skape skille mellom Arbeiderpartiet og regjeringspartiene. Sannheten er at det er nyanser som skiller partiene.

For norsk politikk, for den politiske debatten og for utviklingen av Norge, vil det være en fordel med større politiske forskjeller mellom partiene på Stortinget.

Sitat fra en e-post Jonas Gahr Støre sendte ut på torsdag:

-- For oss sosialdemokrater har 2020 virkelig vist styrken i våre løsninger – et offentlig helsevesen for alle, et organisert arbeidsliv med godt trepartssamarbeid, en aktiv stat som kan bruke sterke virkemidler i krisetid.

Vel! Det er akkurat dette Stortinget og regjeringen har gjort. Regjeringen består av Høyre, Venstre og KrF, og FrP er avtalepartneren på Stortinget.

--Mens høyrepartiene fortsetter på den samme kursen med mer til de som har mye fra før, privatisering av velferden og et mer utrygt arbeidsliv, sier Arbeiderpartiet klart ifra at det nå må bli vanlige folks tur. Ulikheten vokser, og altfor mange står utenfor arbeidslivet.

Aldri har en regjering/storting brukt mer skattefinansierte penger, inkludert oljepenger, enn dagens regjering/storting. Jonas Gahr Støres uttalelse om de såkalte høyrepartiene, fordummer den politiske debatten.

Solvik skriver om politikk

Denne artikkelen ble skrevet på grunn av en avtale med en leser om en politisk artikkel hver dag med fokus på liberal og god politikk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar