Etter noen tøffe saker i den svenske fotballklubben Djurgården, er det nå et punkt i kontrakten med spillerne om at de ikke får delta i spill om penger.
Klausulen i avtalen mellom klubben og spillerne, kom etter at noen av spillerne viste problematisk adferd med pengespill med høy innsats. At klubber tar tak i noe ledelsen definerer som et problem, er prisverdig. Det skulle vært flere som gjorde det Djurgården har gjort.
Pengespill skal først og fremst være hygge og underholdning. Spill om for mye penger kan føre til problem. Frihet medfører et betydelig ansvar, og ansvaret med pengespill kan vi aldri underkommunisere.
Djurgården har, ifølge fotbollskanalen.se, hjulpet spillere med eksperthjelp, samt økonomisk støtte på ulike måter.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar