Det svenske forbrukerbyrået har gjennomgått avtalevilkår

En av fordelene med lisenssystemet er samarbeidet mellom staten og aktørene. Gjennom lisenssystemet får staten og andre innsyn.

Det svenske forbrukerbyrået har gjennomgått 13 lisensierte spillselskap. Det ble funnet en rekke mangler, ifølge konsumentverket.se.

Det ble blant annet funnet mangler i avtalevilkårene der vilkårene er uklare. Forbrukerbyrået skal følge opp gjennomgangen for å se om selskapene retter opp det byrået definerer som mangler.

En slik gjennomgang er umulig i Norge på grunn av enerettsmodellen. Det er rett og slett ikke kontakt mellom staten og aktørene i det uregulerte nasjonale markedet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar