Den følelsen når du får spørsmål fra en restaurant om å lage mat med publikum tilstede

Det kommer mange merkelige forespørsler og henvendelser. De aller, aller fleste; egentlig alle, takker jeg nei til hvis det ikke ligger masse penger i bunnen. Som gammel FrP-politiker stilte jeg opp på alt, absolutt alt. Det har endret seg med årene.

Jeg har over tid lagt ut mat-bilder på Instagram, bilder med hasjtagen Kjøkkensjefen på Solvik_liberal. Noen av matrettene er bedre enn andre, men det er artig å publisere noe som ikke er spesielt seriøst; bortsett fra at jeg og noen kompiser har planer om å åpne en bitteliten restaurant i et solfylt land når vi blir veldig gamle. Vi tror, eller vi vet, at lettkledde og frekke damer sammen med småretter er en suksessoppskrift.

Instagram-bildene har sørget for en hyggelig henvendelse, lage mat i en restaurant med publikum tilstede. Jeg sa jeg måtte tenke på det, men kommer helt sikkert til å takke nei. Jeg kan gjerne være gjest på et sånt arrangement, men jeg skal drikke vin og ha det artig; ikke lage maten!

Uansett artig at jeg gjennom bilder har fremstilt meg som en brukbar kokk, i alle fall artig for meg.

Livet er ikke direkte kjedelig, nei.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar