Bannskap og soknepresten like bak

Først trimtur på cirka 71 grader nord, en fantastisk trimtur med mye lys. Så en kort tur innom butikken der ei veldig søt, ung dame stod bak kassa. Fornuftige menn ser på dama, men jeg tok frem mobiltelefonen og sjekket resultatet i hampen mellom Brighton & Hove Albion - West Bromwich Albion Med hjemmeseier på oddskupongen og 1-0 ledelse til Brighton lå alt til rette for et smil til dama i kassa. Jau, jau. West Bromwich Albion hadde utlignet til 1-1. Uten at jeg tenkte meg spesielt godt om, utbrøt jeg «helsikkes». For søringer er muligens «helsikkes» et banneord, men altså; det er et ganske mildt ufyselig utrykk.

Like bak meg stod soknepresten i Nordkapp. Jeg kjente jeg ble flau. Jeg kunne spart meg for ordet «helsikkes», selv om det var blitt 1-1 i Premier League-kampen.

Jeg tror soknepresten tok uttrykket på en fin måte.

Jeg har for øvrig sluttet med bannskap og holdt meg i flere år, men det var før West Bromwich Albion skåret på American Express Community Stadium.

Spill gjør livet litt artigere.

Om 15 minutt er jeg klar for radiobingo i Radio Nordkapp. Jeg er på lufta klokken 21:00. Nam!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar