Livet er ikke spesielt bra for tiden, og jeg spiller bort «motbydelig» mye penger

Hvis jeg fikk spørsmål om et nytt liv etter døden akkurat nå, ville jeg pent og pyntelig takket nei. Livet er et slit. Eller man løser ett problem og glir rett inn i neste problem. Spørsmålet om et liv etter døden er forresten hypotetisk. Det er lite sannsynlig at noen av oss får tilbudet, det vil i så fall bryte med alt av kunnskap vi sitter på i dag og vi sitter samlet på ganske mye kunnskap hvis vi trekker bort fantasier og overtro. Religionsfriheten, altså retten til å tro, skal vi uansett forsvare innenfor rammen av eiendomsrettigheter. Om jeg tror på gud og sånn? Nei!

Når jeg konkluderer med at livet er ikke spesielt bra for tiden, er det fortsatt hverdager hos meg med små bagateller sammenlignet med mennesker som virkelig sliter. Jeg har ingen ting å klage over, men gjør det likevel. Å være kritisk til seg selv og egne handlinger gjør i alle fall meg bedre. Jeg har tidligere vært veldig god på å kutte ut alt av følelser til det jeg definerer som et problemområde. Akkurat nå sliter jeg med dette på et spesielt område og det irriterer meg grenseløst. Hvor vanskelig kan det egentlig være å dra hjerneceller over på noe annet? Det bør være rimelig enkelt!

Jeg ser jo at jeg trøster meg med spill, mer spill enn vanlig og jeg taper for ofte; nesten hver gang! Tap gjør ikke livet bedre, selv om jeg får ufattelig mange spennende opplevelser. Fredag kveld hadde jeg «motbydelig» mye penger på Lillestrøm-seier i bortekampen Jerv. Spillerne fra Åråsen ledet komfortabelt 0-2. Det ble 1-2 og 2-2. Da LSK-spilleren Fredrik Krogstad bommet på nesten åpent mål fem minutt på overtid, sparket jeg foten i kontorstolen med full kraft. Stolen føk i veggen, og jeg slo opp «idrettsskaden» som har plaget meg de siste to ukene. Om jeg bantes? Nei! Jeg ropte ut AU, og sendte melding til Ole Dyrstad med klar beskjed om hva jeg synes om sårets LSK-utgave. Jeg tror ikke Dyrstad er så uenig, selv om vi har to forskjellige utgangspunkt.

«Motbydelig» mye penger ja. Som liberalist forstår jeg at ingen over tid kan bruke mer penger enn vi har. Derfor spiller jeg aldri for mer penger enn jeg har råd til å tape. Likevel er det irriterende med tap etter tap, spesielt på objekt man burde holde seg unna. Jerv – Lillestrøm var en av de vanskeligste OBOS-kampene fredag kveld for mange av spillerne.

Om jeg fortsatt mener oddsen gjør livet litt artigere? Ja!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar