Rune Haugseth i Finnmark Fotballkrets overrasket Solvik, en overraskelse jeg kunne vært foruten

Jeg frykter dette kan være resultatet av koronapandemien, noe som på sikt er svært negativt.

I helgen laget jeg en nyhet for Radio Nordkapp om Finnmarksmesterskapet i fotball for jenter 19 og gutter 19. Jeg var veldig sikker på at Finnmark Fotballkrets ville få god påmelding fra klubber i Finnmark.

Nyheten har jeg fulgt opp i dag og oppslutningen om mesterskapet er elendig. Er dette resultatet av koronapandemien? Mister fotballen ungdommen nå?

Finnmark Fotballkrets har utvidet påmeldingsfristen til førstkommende tirsdag. Klubbene jeg følger tett, Turn og Porsanger, har ikke meldt på lag. For fotballen på Magerøya kan, legg merke til ordet kan, dette være et faresignal.

Rune Haugseth i Finnmark Fotballkrets fortalte at hvis det ikke ble bedre påmelding vil mesterskapet bli avlyst.

Finnmarksmesterskapet skal gi kamptilbud til spillere som er 19 år og yngre. Planen er kamper i Karasjok lørdag 8. august og lørdag 15.august.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar