Spørsmål fra leser, et spørsmål Nærings- og fiskeridepartementet bør svare på. For jeg har ikke peiling!

En observant leser har stilt et spørsmål etter bloggposten Nå kommer foreningsloven. Spørsmålet er så godt, at Nærings- og fiskeridepartementet bør svare leseren.

Ettersom jeg var/er usikker på hva departementet mener, tok jeg bort ordene leseren spør om da jeg siterte pressemeldingen.. Nærings- og fiskeridepartementet har skrevet at «Oppdraget om å lage et lovforslag er i dag lagt ut på anbud på vanlig måte». At lovforslag blir lagt ut på anbud er veldig uvanlig, selv om det er vanlig at regjeringen henter inn «ekspertise» for hjelp til å utføre praktiske gjøremål; for eksempel med innspillmøte.

Leser har stilt følgende spørsmål til meg på Twitter.com:
- Lovforslag lagt ut på anbud på vanlig måte? Hva i alle dager skal det bety?

Mitt svar: Det er et godt spørsmål. Vil anta innspillmøter og sånn, men har egentlig ikke peiling.

Utfordringen er herved gitt til Nærings- og fiskeridepartementet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar