Blir Marianne Sivertsen Næss den nye Ingalill Olsen?

Svein Tore Marthinsen har skrevet om Nord-Norge i ukens analysebrev. Ettersom skribenten bor i Honningsvåg på cirka 71 grader nord, er Nord-Norge alltid interessant politisk. Analysebrevet ble denne uken lest med stor interesse.

Arbeiderpartiets Ingalill Olsen har takket nei til renominasjon til Stortinget. Politikeren fra Måsøy er populær i Finnmark. Da hun var ordfører i Måsøy kunne jeg sjelden debattere politikk med noen i Finnmark uten at Olsen ble dratt inn i diskusjoner. Hun var superhot som lokalpolitiker, men litt mer anonym i rikspolitikken. Jeg vil gjerne ha flere som henne i politikken, selv om vi er veldig uenige. At vi er uenige, vet både jeg og henne veldig godt.

Jeg har intervjuet Olsen noen ganger. Én av gangene glemmer jeg aldri. Hun fortalte en historie i Radio Nordkapp, en historie som var så trist at hun gråt mens hun lot seg intervjue. Det var rørende, jeg fikk hjertebank. En opplevelse på jobb jeg aldri kommer til å glemme!

Svein Tore Marthinsen spekulerer litt i hvem som får topplassene på Arbeiderpartiets liste i Finnmark ved valg 2021. Han drar frem Marianne Sivertsen Næss. Monica Nielsen, Kristina Hansen og Aina Borch som mulige kandidater, i tillegg til Runar Sjåstad som ønsker renominasjon på første plass. Jeg vil mer enn gjerne se Hammerfest-ordfører Marianne Sivertsen Næss på Stortinget. Jeg tror hun kan vekke nasjonal oppmerksomhet og på sikt få fremtredende verv i Arbeiderpartiet som stortingsrepresentant. Hardt arbeidende og redelige politikere i retorikk trenger Norge, uansett partitilhørighet. Om du tror jeg hater sosialdemokrater? Overhode ikke! Jeg er bare langt fra sosialdemokratiet selv.

Det er mulig å abonnere på analysebrevet til Svein Tore Marthinsen, og nerder bør bruke noen hundre kroner i året på analysene Marthinsen kommer med.

Stortingsvalget
Bookmakere har lagt stortingsvalget 2021 inn i oddsmenyen. Det er mange spillmuligheter og gode odds på noen av alternativene. Oddsen gjør politikk ekstra spennende, og politikk er i utgangspunktet ganske pirrende.

Spill aldri for mer penger enn du har råd til å tape!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar