Spørsmål fra leser: Ville vi hatt Norsk Tipping hvis du fikk bestemme?

Spørsmål fra en leser, spørsmål om Norge ville hatt det statlige selskapet Norsk Tipping om kun jeg fikk bestemme?

Svar: Nei! Jeg er opptatt av grenser for politikk, klare grenser for hva staten/kommunene gjennom politiske vedtak skal drive på med. Spill og underholdning er langt utenfor kjerneoppgavene til staten. Hvis jeg bestemte ville Norsk Tipping aldri blitt etablert. Hvis jeg bestemte nå ville selskapet blitt avviklet. Ja jeg tror faktisk jeg er for avvikling, ikke salg av andeler.

Pengenivået hos politikere definerer hvor mye staten skal bestemme over borgerne og penger definerer hvor omfattende staten skal være. Dagens skattenivå og inntekter for øvrig, blant annet spillemidler, gir politikerne for mye makt i en altfor stor stat.

Ja til velferdssamfunnet, ikke velferdsstaten! Ja da, jeg er en av Norges mest liberale menn!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar