I dag leverer unge Solvik inn tippekupongen digitalt og det føles for jævlig

På grunn av tidspress leverer jeg i dag inn tippekupongen digitalt, gjennom Norsk Tippings nettsted. Det er dumt, det er sørgelig.

En liten by eller tettsted uten kiosker og butikker, er ingen by eller tettsted. Det er viktig med et levende sentrum der det blir gjort frivillige avtaler om handel mellom «kjøpmenn» og kunder.

Norsk Tipping-kunder, for eksempel meg selv, som bruker Norsk Tippings nettbutikk, bidrar til at lokalt næringsliv går glipp av inntekter og dermed tapte arbeidsplasser eller reduserte sponsorvirksomhet til lag og foreninger. Butikker og kiosker får provisjon av Norsk Tipping, og færre kunder gir lavere inntekter. Lav inntekt betyr få ansatte eller at butikken og kiosken til slutt forsvinner på grunn av manglende lønnsomhet.

I større byer er dette en «liten sak» ettersom den potensielle kundemassen er mye større sammenlignet med en liten by eller et lite tettsted.  Når en butikk i for eksempel Honningsvåg eller Lakselv mister en kunde til nett, er det vanskelig å få tak i en ny kunde på grunn av det lave innbyggertallet. Å bruke en kommisjonær er å støtte det lokale næringsliv!

Ikke gjør det jeg gjør i dag. Benytt deg av kommisjonærene! Det gir fortjeneste lokalt, penger du nyter godt av i ditt lokalsamfunn på en eller annen måte.

Scheie-tips
Arne Scheie er Norsk Tippings ekspert og han leverer tips til tippekupongen på Norsk Tippings nettsted. I tipset til kupongen som har innleveringsfristen klokken 15:25 i dag, har Scheie Borussia Dortmund som sikkert kamp. Han tror også at Freiburg, TSG 1899 Hoffenhe, Bayern München, Schalke 04 og 1. FC Köln vinner. Resten av kupongen er fylt med helgarderinger eller halvgarderinger. Tipset koster 96 kroner.

Tippekupongen er mye underholdning til lav pris. Den gjør fotballettermiddagen ekstra artig.

Nam.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar