Unge Solvik oppdager en velfylt bankkonto og ringer Kjell Andreassen for aksjer-tips

Et sunn livsstil, nesten én måned uten snus og noen uker uten spill på oddsen har gitt en velfylt bankkonto ved utgangen av mars. For ordens skyld: Jeg jobber mye, veldig mye og fortjener hver krone jeg tjener.

Med en velfylt bankkontoen var tiden inne for å ringe regnskapsføreren, spillekompisen Kjell Andreassen på cirka 71 grader nord. Andreassen liker aksjer, han liker fornuftige investeringer. Da jeg fortalte at jeg har penger til gode, var «kjøp Grieg Seafood» ordene han brukte.

Tja, hvorfor ikke. Grieg Seafood har jeg ingen andeler i. Det er et selskap som betyr mye for lokalsamfunnet på grunn av oppdrettsanleggene og arbeidsplassene aktiviteten gir i Nordkapp-samfunnet. Om jeg forventer fortjeneste på Andreassens tips? Niks!

Livet uten oddsen er gørr kjedelig, men det er ganske lønnsomt. Om økonomi er viktigere enn å ha det bra? Nei!  Jeg kjeder ræva av meg uten fotballkamper.

Aksjer er for øvrig også en form for gambling, spill med penger. Det er spill norske politikere velsigner.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar