Spillreklame kan finansiere Premier League i neste avtaleperiode

NENT Entertainment Group skal sende Premier League i Norge fra sesongen 2022/2023. En stor del av befolkningen kjenner NENT Entertainment Group som TV3, Viaplay og Viasport.

Ettersom NENT Entertainment Group finansierer deler av programinnholdet med spillreklame, kan bookmakere komme til å betale deler av fotballavtalen gjennom kjøp av reklame. Norske formyndere har en reklamekrig mot utenlandske TV-kanaler, men de kan ikke stoppe spillreklame for eksempel via internett fra utlandet. Kun fantasien setter grenser for hvordan NENT Entertainment Group kan vri seg unna norske forbud og reguleringer.

Norske forbud gir utenlandske aktører konkurransefortrinn, noe TV2 i Norge nå får merke. 

NENT Entertainment Group får Premier League-rettighetene for Norge, Sverige, Finland og Danmark. Eller får og får, de har betalt en betydelig sum for de eksklusive rettighetene. Fotball er kjøp og salg, frivillige avtaler med fravær av tvang.

Fordelen med at TV2 mister rettighetene, er at konsernet får betydelig med ressurser til å styrke innholdet på noen av de andre områdene. TV2 kan komme til å legge vekt på andre fotballrettigheter, for eksempel fra Norge, Tyskland, Italia og Spania.

Rettighetene til Premier League i Norge har vært svært viktig for TV2.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar