Det
er vanskelig å få det nøyaktige tallet hos Uteliv i Nordkapp og daglig leder
Odd-Arne Nilsen. Jeg vet, etter en fuktig vinkveld, at summen er godt over 100 000
kroner, nærmere 200 000 kroner. Det er ganske rått. Om Uteliv i Nordkapp
kan forsvare utgiftene målt i omsetning under fotballkamper? Neppe!
De
største patriotene i kommunen sammenligner Honningsvåg med Tromsø og Bodø. De
mest rasjonelle av oss bruker Kjøllefjord, Mehamn og kanskje Hammerfest, når vi
er gode og brune, som sammenligningsgrunnlag. Uten Nordkapp, altså
turistdestinasjonen Nordkapp, ville vi definitivt vært et Kjøllefjord eller
Mehamn. At vi, altså en liten plass, har en næringsaktør som bruker så mye
penger på fotball til gjestene, er skinnsykt rått. Det er bedre service enn vi
som innbyggere kan forvente.
Eksempel på en fotballkveld hos Uteliv i Nordkapp.
Akkurat
nå, i skrivende stund, sitter det gjester hos Nøden Pub. De ser Champions
League-kampene Chelsea - Bayern München og Napoli – Barcelona. De kan være sosiale
med brus eller øl i glasset fordi Uteliv i Nordkapp tenker på bolyst, ikke bare
økonomi og aksjeutbytte.
Finnes
det andre eksempel på bedrifter i små lokalsamfunn som bruker mye penger på
fotballrettigheter, ta kontakt på solvikliberal@gmail.com.
Fantastisk rå-flott!
SvarSlettI Førde/Sunnfjord, har vi 1 plass, som har Garantert ope når Leeds og eller Liverpool spiller. Resten er bingo, og ukentlig oppdatering på ka som går, finner en på FB.
Plassen er bra, men så ustabilt tilbud, er FRUSTRERANDE!