Ett av de første Carlsen-oppdragene for Unibet

I januar ble det kjent at sjakk-kongen Magnus Carlsen har inngått avtale med Unibet, en sponsoravtale norske formyndere misliker maksimalt. I Norge er det viktigere å beskytte Norsk Tipping mot konkurranse enn å regulere markedet.

Natt til mandag var det Super Bowl, en sending Viasat 4 sendte i det norske markedet. Sendingen var sponset av Unibet og seerne fikk se Magnus Carlsen-plakat mellom reklamepauser. Viasat 4 kan sende spillreklame fordi kanalen følger regelverk i land med mer liberale politikere enn det vi har i Norge.

Carlsen-plakaten for Unibet er ufarlig, fullstendig uproblematisk. Eller uttrykt på en annen måte: Når Norsk Tipping og oddsen kan sponse sportssendinger på TV2 bør også Unibet kunne sponse sportssendinger på TV Det som er ufarlig i regi av staten er også risikofritt i regi av kommersielle aktører. Enkelt og greit!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar