Norske
politikere fører en krig mot utenlandske TV-kanaler som har spillreklame. Får
Stortinget viljen sin, blir det dårligere program på kjente kanaler for en stor
del av befolkningen. Begrenset med penger til innhold medfører naturlig nok et
svakere programtilbud.
Postkodelotteriet
startet i Norge høsten 2018 og har lisens fra Lotteritilsynet sammen med
SOS-barnebyer og WWF Verdens naturfond. I tillegg til i Norge, finnes lotteriet
i Nederland, Storbritannia, Tyskland og Sverige. Postkodelotteriet startet i
Nederland i 1989 og er i dag verdens nest største private giver til ideelle
organisasjoner. Totalt har Postkodelotteriene gitt over 100 milliarder kroner
til ideelle organisasjoner som gjør en forskjell i Norge og i resten av verden.
Forhåpentligvis
gir reklamekronene Norsk Postkodelotteri bruker på TVNorge flere kunder, men
det gir i alle fall gode TV-program. «71 grader nord, Norges tøffeste kjendis»,
er ett av flaggskipene til TVNorge og Discovery i det norske markedet.
Er
du motstander av spillreklame, er du for et dårligere tilbud i mediene. Det bør
formyndere ta til etterretning.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar