Unge Solvik vurderer å søke jobb hos Comeon. Vil du være med?

Jeg snakket med kundeservicen hos Comeon for en tid tilbake. Plutselig spør personen på den andre enden av skjermen: --Er det du, Bønna?

Jeg måtte bekrefte at det var meg, at jeg ba om hjelp hos bookmakeren jeg bruker mest. Kundestøtten var upåklagelig. Det viste seg nemlig at den unge mannen bodde på Malta og jobbet for min største kjærlighet. Mens vi måket snø, drakk han øl på uterestauranter i det eksotiske landet. Opprinnelig er han fra Honningsvåg på cirka 71 grader nord. Han kjente meg, mens jeg fortsatt er litt usikker på hvem den unge mannen er.

Nå er Comeon i gang med rekruttering av nye medarbeidere. Vil du ha jobb i et spennende selskap, et selskap som drar verden i riktig retning? Se mer på apply.workable.com. (Ja da, Oslo kan være greit det også)

Malta, landet til den utflyttede honningsvågingen, har hatt stor økonomisk vekst de siste årene. Én av årsakene er myndighetenes satsing på spilleselskap, noe Det internasjonale pengefondet bekrefter. At store folkemasser kommer seg ut av fattigdom er én av mange fordeler med globaliseringen. Dersom Stortinget fikk bestemme ville Malta fortsatt slitt økonomisk. Proteksjonisme smaker aldri godt, proteksjonisme er ondskap!

Jeg skulle gjerne hatt arbeidsplassene og økonomien til Comeon og andre bookmakere i Norge, men Stortingets politikk på en rekke av områdene setter stopper for etablering av hovedkontor i Norge.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar