Nordkapp-mannen som var nært vel syv millioner kroner på lørdag, delte opp 256 rekker til to 128 rekker. Gikk glipp av vel én million kroner

Fotballtipping er en avansert idrett eller øvelser, eller kan være avansert for personer som legger sjelen sin inn i spillet/spillene. Tippekupongen er et fantastisk spill, selv om det er i regi av staten. Nesten utrolig at staten har utviklet dette, uten innovasjon fra private bookmakere. Den første tippekupongen ble lansert 13. mars 1948.

Lørdag fikk leserne vite at det var én spiller som lå an til en premie på 7 113 295 kroner. I dag kom det informasjon om at en mann fra Nordkapp kunne med litt flaks vunnet summen i fotballtipping. Nå skal du få vite at på grunn av mannens vurdering gikk han glipp av en premie på vel én million kroner. På grunn av valg han tok mistet han vel én million kroner i premie. Grrrrrr. Huff.

--Jeg delte opp 256 rekker for at jeg skulle få en backup-kupong på 128 kroner. Jeg tok bort H i HU mellom Ipswich Town - Lincoln City. Dermed gikk jeg glipp av 1,05 millioner kroner, sier mannen ett par dager etter den ekstremt spennende lørdagen.

Det er mye tall, prognoser og tippetegn i artiklene om lørdagens tippekupong, men tallene er premieprognoser slik utbetalingen til enhver tid ligger an. At mannen valgte bort en halvgardering, er uflaks. Det er dumt, men det er enkelt å komme med den konklusjonen i ettertid. Kampen mellom Ipswich Town - Lincoln City kunne like godt endt 0-0 eller 1-1 som 1-0. Med uavgjort ville det blitt milliongevinst.

Om mannen tenker på summene i dag, altså 7 113 295 kroner og vel én million kroner svarer han at det er tøffere å være den som var nært vel syv millioner kroner i premie enn den som rotet bort én million kroner. Han kommer med dette svaret mens han smiler bredt.

Mannen kommer til å levere inn tippekupongen flere ganger, mange ganger. Lørdagens opplevelse var rå for Norsk Tipping-kunden.

Kilder
Det har selvfølgelig kommet spørsmål i dag om hvem mannen er. Solvik røper aldri, røper aldri kildene. Det er en forutsetning for journalistikk og informasjon. Hvis det jeg får vite ikke blir hos meg, vil tipsmengden gå dramatisk ned. Jeg er avhengig av å snakke med gamblere, politikere, byråkrater og næringslivsledere. Enkelt og greit. Det som kommer inn til meg, blir hos meg. Jeg går omså i fengsel for kildevernet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar