Hjem fra byen nesten helt edru, likevel en sinnssyk nedtur

Unge Solvik begynner å bli voksen, herlig voksen. Nok en bytur uten at jeg var beruset da jeg kom hjem. Det er en herlig følelse å sitte foran PCen søndag formiddag, i fin form. Det skjedde aldri før, aldri da jeg var mye ute på byen. Måtte den edruelige linjen vare livet ut!

Selv om jeg hadde lav promille lørdag kveld ble nedturen stor i godstolen foran TV-skjermen. Grytidlig søndag morgen var det UFC-kamp mellom Conor McGregor og Donald «Cowboy» Cerrone. Jeg kjøpte selvfølgelig tilgang på Viaplay til 499 kroner. 499 kroner for en UFC-kamp er rått. I godstolen ble det sendt meldinger til Asle Heramb, en kompis som også liker odds og MMA. Alt så bra ut lenge, helt til unge Solvik sovnet og våknet klokken 07:15. Kampen var over og pengene på abonnementet var bortkastet. Når du våkner klokken 07:15 og har gledet deg voldsomt til en Conor McGregor-kamp, men sovnet; da føler du deg rimelig snurt. For en sinnssyk nedtur!

Conor McGregor vant på knockout etter 40 sekund, ifølge VG. Oddsen på Conor McGregor-seier var lav, men det var nok en del spillere i det norske markedet som tjente penger på spill i natt. En del oddsspillere setter mer enn gjerne penger på MMA.

Knockoutforskriften
Før jeg sovnet fikk jeg med meg at kommentatorene snakket om penger og billettsalg. Interessen for MMA er enorm og billettsalget til lørdagens arrangement var astronomisk. Forretningsdriften og ringvirkningene kampsport kan skape i Norge er ett av flere argument for at politikere bør liberalisere knockoutforskriften. Tenk deg Conor McGregor i Oslo Spektrum. I dag er det umulig på grunn av forbudet, men med liberalisering vil det være mulig, i alle fall teoretisk.

Formynderne brukte mange merkelige argument mot profesjonell boksing. Erfaringene viser at profesjonelle boksekamper i Norge har vært fine arrangement etter at politikere opphevet forbudet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar