Atle Vestvik spilte bort mellom åtte og ti millioner kroner

Hjelpelinjen forteller en historie om en av personene som mistet kontrollen over egen adferd. Atle Vestvik spilte, ifølge Hjelpelinjen.no, bort mellom åtte og ti millioner kroner.

For skribenten er det uforståelig at mennesker spiller for mer penger enn det man har råd til å tape. Dersom man bruker hode skal det for de aller fleste av oss være umulig å komme i en slik situasjon. Det sier man for øvrig også om rusmisbruk og overspising, men det finnes rusmisbrukere og overvektige mennesker. Skribenten er et bevis på overvekt.

Det er umulig å forby eller regulere bort dumskap på en vellykket måte. Personer som vil spille kommer til å gjøre det helt uavhengig av politiske vedtak. Det samme gjelder rusmidler, mat og godterier. Ansvar for egne handlinger er et motto en større del av befolkningen bør dyrke.

Det går for øvrig bra med Atle Vestvik nå og godt er det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar