Man tar litt ekstra i når det endelig er fotball igjen i oddsmenyen

Hvis du ser Kjell Andreassen på juleferie, spør om han har penger slik at han og kona Audhild kommer seg til Honningsvåg etter juleferien. Han, jeg og mange andre tar litt ekstra i på Boxing Day.

Det slår sjelden feil. Skribenten merker det best etter landslagspauser og i forbindelse med Boxing Day. Etter dager uten fotball i kjente ligaer i oddsmenyen, blir de første kupongene for dristige. Det blir sånn litt for mye tran-opplegg. Trolig er det sult etter veddemål som fører til at hodet ikke er på rett plass når man leverer inn kuponger hos kommersielle aktører i det norske markedet. Selv om Boxing Day langt fra er ferdig, tyder det meste på en ganske kostbar dag for unge Solvik.

Jeg fulgte de første Boxing Day-kampene fra Nordvågveien og skjønte tidlig at mine penger gikk tapt. Jeg og Kjell Andreassen hadde Aston Villa-seier og Sheffield United-seier. Aston Villa vant 1-0 mot Norwich, mens Sheffield United kun klarte 1-1 mot Watford. Sheffield United-kampen ble avsluttet en del minutt etter de andre 16:00-kampene. Fyttigrisen for noen spennende minutt. Det er rett og slett rått å håpe på skåring eller skåringer til laget du har satset penger på. Minuttene Sheffield United og Watford prydet skjermen alene var sinnssyk spennende, det var rett og slett en rå opplevelse. Dessverre ble det ingen lykkelig slutt, men vi fikk valuta for pengene i form av en veldig spennende ettermiddag.

Oddsen gjør fotballopplevelsen herlig sterk. Personer som ikke vet hva oddsen er går glipp av opplevelser som beriker livet. Og ja, det kan være kostbare opplevelser hvis sulten etter veddemål er for stor.

Jeg bruker Comeon.com. Solvik og Kjell Andreassen bruker Coolbet.com. Lotteritilsynet misliker at jeg nevner bookmakere, men å nevne navnene er en naturlig del av ytringsfriheten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar