Charlotte Kalla misliker betting, men må drive reklame for Svenska Spel

I Norge gjør formynderne det de kan for å bekjempe spillreklame for private aktører. I utlandet er spillreklame i et friere marked vanlig og uproblematisk. Selv om spillreklame i utlandet gir viktige inntekter for mange ulike aktører, er det personer som misliker slike reklamer. Den svenske skistjernen Charlotte Kalla er en av stjernene som misliker betting og reklame.

På grunn av landslagets avtale med Svenska Spel, må Kalla være en ambassadør for bookmakeren. Hun tar det på en god måte.

--Jeg er lojal mot alle forbundets sponsorer. Det er den arenaen jeg vil konkurrere på: verdenscupen og mesterskapene. Da er forbundets samarbeidspartnere en forutsetning, sier Kalla, som likevel vegrer seg for å skulle fronte Svenska Spel-kampanjer, ifølge Pengespillc.com.

Personer som har en hellig overbevisning i verdispørsmål, bør i en optimal verden stilles fritt. Det er et teoretisk syn det er vanskelig å gjennomføre i praksis. Kallas lojalitet mot sponsorene er beundringsverdig.

Sverige liberaliserte spillpolitikken eller regulerte markedet fra 1. januar i år. Liberaliseringen har vært en suksess! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar