Reklame for Norsk Tipping på de fleste skjermer

Politikere advarer mot spillreklame og setter reklame i sammenheng med spillavhengighet, men likevel kjøper Norsk Tipping, et selskap eid av staten, enorme mengder reklameplass.

De siste dagene har de fleste av oss sett Norsk Tipping-reklame på de fleste skjermer, fra TV-skjermen til mobiltelefonen. Staten har drevet aggressiv markedsføring av Eurojackpot, et spill med trekning i kveld.

Reklame er en naturlig del av ytringsfriheten, uansett om man liker det eller ikke. Norske politikere prøver å bekjempe reklame sendt fra kanaler i utlandet. Årsak: Norsk Tipping og spillemidlene, pengene politikere bruker til å styre kultur og idrett.

Det er forståelig at staten markedsfører dagens Eurojackpot. Førstepremiepotten har en verdi på cirka 908 millioner kroner, og andrepremiepotten har kommet opp i cirka 225 millioner kroner. Innleveringsfristen hos Norsk Tipping på nett og kommisjonærene, er satt til klokken 19:00.

Omsetningen forrige fredag var 59 921 375 kroner. Klarer staten å slå denne summen i dag?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar