En
kundeundersøkelse viser at spillerne synes dette er et positivt og viktig
tiltak. De opplever at spillregnskapet er relevant, og at visningen bidrar til
god oversikt over hvor mye penger de bruker, melder Norsk Tipping i en
pressemelding.
Aktiv
visning av spillregnskapet ble innført blant annet som følge av erfaringer fra
Norsk Tippings proaktive samtaler med kunder som taper mye penger. Mange av dem
undervurderte hvor mye penger de hadde tapt det siste året. De trodde summen
var bare halvparten av det reelle tapet, og ble både overrasket og sjokkert når
de fikk vite hvor mye penger det dreide seg om, melder Norsk Tipping.
I
oversikten ser kunden hvor mye penger han netto (innsats minus premier) har
brukt på spill siste 7, 30 og 365 dager. Oversikten vises i utgangspunktet
ukentlig. Kunden kan endre visningsfrekvensen til daglig eller månedlig. I
underkant av to prosent har valgt å se oversikten hver dag, 88 prosent ukentlig
og 10 prosent månedlig.
I
en kundeundersøkelse som ble gjennomført i september viser tilbakemeldingene
fra kundene at vi har truffet godt med målsettingene:
-94
prosent synes informasjonen er lett å forstå.
-80
prosent synes det er positivt at NT har innført visning av forbruksoversikten.
-78
prosent synes det er viktig at NT har innført visning av forbruksoversikten.
-66
prosent opplever at oversikten hjelper til å ha oversikt og kontroll over
spillingen.
-15
prosent opplever oversikten som forstyrrende.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar