Etter noen dager som «dødssyk» skal det bli godt med lovlig gambling igjen, selv om politikere misliker utenlandske bookmakere

Det har i alle fall vært fem år siden sist unge Solvik var på ferie i Thailand, et liv som var svært annerledes for et halvt tiår siden. Jeg spiste og drakk det jeg ville og når jeg ville. Jeg visste at jeg aldri ville få et veldig langt liv. Døden var jeg aldri redd for, tvert imot er døden noe som kommer til å treffe oss alle.

12. september 2015 siden skjedde det noe som gjorde at jeg la om livsstilen. Kostholdet ble sunt, alkoholinntaket ble begrenset og det ble trim fem ganger i uken. Det jeg gjorde for fire år siden, burde jeg muligens gjort mye tidligere uten at jeg angrer på livsstilen jeg hadde.

Da jeg ankom Gardermoen ble jeg kjørt rett til sykehus. SAS-ansatte og helsepersonell oppdaget at det noe var svært galt. Ansatte jobbet med en overvektig mann, men de vet ikke hvor ille det var før livsstilsendringen startet. Om jeg var redd i ambulansen? Ja og nei. Redd fordi jeg fortsatt har mye spennende jeg skal gjøre, men samtidig har jeg alltid hatt et avslappet forhold til døden. Tidlig bortgang kan bli resultatet for oss som har et avslappende forhold til mat, drikke og trening. I et par uker har jeg levd litt av mitt gamle liv, og det livet vil jeg mer enn gjerne legge på hylla for godt.

Jeg ble ekstra glad i kveld da helsepersonellet fortalte at jeg reagerer på medisinen slik mennesker bør reagerer på medisin. Lungebetennelse lar seg kurerer, og formen er bedre. Medisin har aldri vært noe favoritt, selv om jeg er veldig liberal til rusmidler og medisin. Samtidig er det en god følelse når medisin gir kroppen drahjelp.

Om det blir fem år til neste Thailand-tur? Neppe, men det er mulig å ha andre ferier enn de vi hadde på 90-tallet og 2000-tallet. Samtidig har de siste ukene vist at forbedringspotensialet er stort også på dette området. Jeg kunne med fordel drukket mye mindre alkohol!

Det er en ganske takknemlig unge Solvik som nå har satt inn penger på spillekontoen hos Comeon.com på Liverpool-seier og Barcelona-seier. Oddsen gjør vanlige hverdager ekstra morsomme.

Jeg gleder meg til å komme hjem og skrive om hva forbud mot gambling kan gjøre med mennesker. Thailand har et enormt illegalt marked, noe formyndere i Norge bør studere. Det har vært få artikler de siste ukene. Tiden har ikke strukket til, men leserne skal utover vinteren få valuta for tiden dere bruker på dette nettstedet.  Jeg lover, så fremst jeg overlever dette sykehusoppholdet.

Livet er godt, jeg har lyst å bli helt frisk igjen, og jeg ser frem til joggetur på Nordvågveien; en av verdens perler!

YNWA

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar