Privatisering av månen

Som ung gutt, som ung FpUer var jeg med i mange diskusjoner om privatisering av månen. Den dype debatten la grunnlaget for ideologien jeg tror på og for mange av standpunktene jeg har. Troen på eiendomsrettigheter er årsaken til at du ofte leser på dette nettstedet om drømmen om en ny spillpolitikk. Den private eiendomsretten er årsaken til at jeg vil legalisere narkotika, avvikle alkoholloven, fjerne åpningstidsreguleringer, senke skatter og avgifter drastisk, og at forurensing skal koste. Uten debatter om privatisering av månen kunne jeg i prinsippet vært en sosialdemokrat. Huff, skremmende!

Den private eiendomsretten er selve hjørnesteinen innenfor et sivilisert samfunn. Politikere som gir blaffen i den private eiendomsretten, leker med systemet som har skapt velstand, utvikling og fremskritt. I prinsippet skal ikke-sosialistiske politikere være forsvarere av privat eiendomsrett, mens rødgrønne politikere tar lettere på spørsmål om eiendomsrettigheter. Vi som følger politikk godt ser at ikke-sosialistiske politikere jevnt og trutt bryter prinsippet, mens rødgrønne politikere nokså konsekvent tramper på eiendomsrettighetene.

I går var det 50 år siden menn gikk på månen, en fascinerende ferd og et jubileum som ble markert. Vil du vite mer om ferden og bruk av vanvittig med skattefinansierte penger, er dokumentarserien «Draumen om månen» verdt å se. Seks spennende deler ligger på NRK.no.
(Solvik-liberal, Snapchat) 

 Om menneske bør innta mars? Ja, men ikke for skattefinansierte penger!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar