Hvordan
stopper norske myndigheter og media ulovlig reklame i en tid da annonsering i
media i stadig større grad skjer digitalt ved hjelp av kunstig intelligens? Hva
om vi ikke klarer det? Spørsmål Lotteritilsynet, Medietilsynet, IKT-Norge
stiller på et arrangement under Arendalsuka, mandag 12. august.
Det
er Gunn Merete Paulsen fra Lotteritilsynet og Mari Velsand fra Medietilsynet
som innleder til debatt. Panelet består av Torgeir Waterhouse, direktør for
internett og nye medier i IKT-Norge, stortingsrepresentant Tage Pettersen (H),
stortingsrepresentant Trond Giske (Ap) og Victoria Schultz, konserndirektør for
salg og marked i Amedia.
De
internasjonale spillselskapene i det norske markedet, ønsker et lisenssystem og
like konkurransevilkår. Liberalister ønsker så få reguleringer som mulig.
Norsk
Tipping har på grunn av enerettsmodellen lov til å annonsere for underholdning
staten tilbyr.
(Artikkelen
først publisert på Liberaleren.no)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar