Gode Norsk Tipping-tall for kvinnelandslaget på oddsen

Syv dager inn i verdensmesterskapet hadde nesten 42 000 personer spilt på kvinnenes fotball-VM på Oddsen. Det er nær halvparten av kundetallet VM for herrer hadde etter sju dager i fjor, melder Norsk Tipping i en pressemelding.

I tillegg er det bortimot en dobling av tallene fra den første uken av kvinnenes VM i Canada i 2015.

Under herrenes fotball-VM i Russland i 2018, hadde 94 000 kunder spilt på VM-kamper på Oddsen i løpet av mesterskapets sju første dager.

--Kvinnenes VM oppnår nå bortimot 50 prosent av kundevolumet i et herremesterskap, som er sportsspillenes desiderte topprodukt. Det gjør de uten at mesterskapet er i nærheten av å ha samme nivå på mediedekning, sier Åsne Havnelid, Norsk Tippings administrerende direktør, i pressemeldingen.

Norsk Tipping inngikk en fireårig sponsoravtale med Toppfotball Kvinner høsten 2017. Norsk Tipping er også en av hovedsponsorene for kvinnenes landslag, et par av årsakene til at Norges Fotballforbund støtter staten i enerettsmodellen.

Norsk Tipping bruker store ressurser på markedsføring av oddsen. Mange norske borgere bruker Norsk Tipping til hyggespill på oddsen, til tross for at staten gir kundene dårligere vilkår enn mange aktører med lisenser i utlandet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar