I
tillegg er det bortimot en dobling av tallene fra den første uken av kvinnenes
VM i Canada i 2015.
Under
herrenes fotball-VM i Russland i 2018, hadde 94 000 kunder spilt på VM-kamper
på Oddsen i løpet av mesterskapets sju første dager.
--Kvinnenes
VM oppnår nå bortimot 50 prosent av kundevolumet i et herremesterskap, som er
sportsspillenes desiderte topprodukt. Det gjør de uten at mesterskapet er i
nærheten av å ha samme nivå på mediedekning, sier Åsne Havnelid, Norsk Tippings
administrerende direktør, i pressemeldingen.
Norsk
Tipping inngikk en fireårig sponsoravtale med Toppfotball Kvinner høsten 2017. Norsk
Tipping er også en av hovedsponsorene for kvinnenes landslag, et par av
årsakene til at Norges Fotballforbund støtter staten i enerettsmodellen.
Norsk
Tipping bruker store ressurser på markedsføring av oddsen. Mange norske borgere
bruker Norsk Tipping til hyggespill på oddsen, til tross for at staten gir
kundene dårligere vilkår enn mange aktører med lisenser i utlandet.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar