I
debatten blir det fokusert på et høyt tall for antall spilleavhengige i Norge.
Hjelpelinjen
for spilleavhengige, har veldig få henvendelser. Tallene ligger på
statistikksiden. I 2018 ble det ved Hjelpelinjen gjennomført 811 samtaler fra
eller om spillere. Totalt er dette en nedgang på 15 prosent fra året før. Til
tross for mange aktører i det norske markedet og mye omtale/reklame for spill,
fallet tallet. 811 samtaler er så få samtaler, at det er på grensen til latterlig; spesielt med tanke på hvor mye plass spillpolitikk får blant politikere,
og alle reguleringene vedtatt av Stortinget og/eller regjeringen.
Til
tross for veldig få samtaler har Hjelpelinjen sentral plassering på NorskTippings nettsted. Staten bruker betydelig med plass på støttefunksjonen for
personer med problematisk adferd. Bidrar dette til mange henvendelser? Nei!
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar