I
2018 ble det ved Hjelpelinjen gjennomført 811 samtaler fra eller om spillere.
Totalt er dette en nedgang på 15 prosent fra året før. Til tross for mange
aktører i det norske markedet og mye omtale/reklame for spill, fallet tallet. 811
samtaler er så få samtaler, at det er på grensen til latterlig; spesielt med
tanke på hvor mye plass spillpolitikk får blant politikere, og alle reguleringene
vedtatt av Stortinget og eller regjeringen.
Samtaler
om kasinospill, og særlig fra utenlandske tilbydere, dominerer samtalene ved
Hjelpelinjen. Dette ifølge statistikken for 2018.
Tallet
på antall henvendelser har falt fra 2007, falt ganske mye selv om Hjelpelinjen opererer
med små tall. Hjelpelinja blir godt markedsført gjennom Lotteritilsynet og
bookmakere, blant annet det statlige selskapet Norsk Tipping.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar