Bekymringsmelding til barnevernet

En kort samtale med barnevernet søndag ettermiddag. Bakgrunnen for bekymringsmeldingen var ei melding min eldre bror la ut på sosiale medier:
«I dag er første gangen vi her i huset heier på samme engelske lag. Hva det er forteller vi ikke.».

Jeg antar at bruttern tvang nesten hele familien inn i United-boksen i dag. Det betyr at en hel haug av barn, kjerringa og han selv ble United-supportere for en ettermiddag. Den eldste sønnen er allerede supporter av klubben til Ole Gunnar Solskjær. Med United-seier ville Manchester City ligget best an til ligatittelen og ja, brutterns familie er City-supportere.

Da han la ut meldingen på sosiale medier, ringte jeg barneverntjenesten og forklarte min bekymring for familien Karlsen. Svaret jeg fikk var:
-Hysj, det er kamp på TV.

Vi er ikke ferdige med denne saken enda, tror jeg. Det ligger an til en tre måneders fotballkrig i familien i forbindelse med innspurten i Premier League. Og vi liker det!

Liverpool leder Premier League, ett poeng foran Manchester City. Det er så spennende som det er mulig å bli.

Kampen mellom Manchester United – Liverpool endte 0-0. Det var 90 pirrende minutt foran skjermen. Herregud fotball er deilig.

(Bloggpost uten gambling, det skal ikke bli en vane)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar