I
Norge er en stor del av befolkningen vant til skattefinansiert dekning av store
begivenheter gjennom NRK. Mange innbyggere var skeptiske og reagerte på reklame
da kommersielle aktører kjøpte flere og flere rettigheter. Heldigvis har
kritikken mot reklame blitt mindre. Eller flere og flere har sett fordelene med
finansiering på andre måter enn gjennom «TV-skatt».
TV-skatt
er kringkastingsavgiften, en skatt alle med fjernsynsmottaker skal betale.
Avgiften for første termin 2019 har blitt sendt ut og forfaller til betaling
31. januar. Terminbeløpet er kroner 1 519,28. Det er denne skatten som gjør NRK
til en gigant, og som har formet en stor del av Norges innbyggere. Heldigvis,
heldigvis forstår flere og flere at andre enn staten kan lage/formidle sport og
underholdning.
Norske
politikere og byråkrater misliker spillreklame og har gjort mye for å hindre
slik reklame på norske skjermer. Mesterskapet på TV3 viser at spillreklame er
uproblematisk, og skribenten forventer at tallene fra Hjelpelinja senere i år
viser at kampen mot spillreklame har vært meningsløs.
Mesterskapet
har vært en stor suksess for Nordic Entertainment Group også når det gjelder
oppslutning. Ettermiddagens finale slår trolig det meste av rekorder på TV3 for
antall seere.
Nordic
Entertainment Group, takk for fantastisk innsats de siste ukene. Det har vært rått
å være seer hos dere!
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar