En mann i Turngata vant over 10 000 kroner på en oddskupong til 30 kroner

Under romjulsturneringen 2. juledag var jeg på jobb. Mens jeg var i idrettshallen var det en mann fra Turngata som ville vise meg oddskupongen. Mannen spilte for 30 kroner og vant over 10 000 kroner. Nok et bevis på at oddsen kan være billig underholdning som gir masse spenning. Å spille for noen tikroninger hver dag er uproblematisk for de aller fleste av oss, selv om noen politikere definerer gambling som et samfunnsproblem. Oddsen er underholdning, akkurat som å se en film på Netflix, lese en bok, gå på kino eller se et underholdningsprogram på TV. For de aller fleste av oss er veddemål like ufarlig som å spise en liten sjokolade.

Om jeg traff Turngata-mannen i idrettshallen? Nei! Likevel er det jeg ikke vet ikke verdt å vite. Gratulerer så mye med en fantastisk oddskupong. Jeg regner med at vi blir å snakke om fotball neste gang vi møtes!

Turngata er paradegata i Honningsvåg på cirka 71 grader nord.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar