Norsk Tipping er en tung aktør i annonsemarkedet

Statens selskap Norsk Tipping er en svært tung aktør i annonsemarkedet. Mange ulike aktører i Norge tjener penger på reklame for det statlige selskapet. Selv om Norge som en enhet er motstander av reklame for internasjonale aktører og gjør mye for å hindre slik reklame, er profilering av Norsk Tipping mer enn greit for politikere og byråkrater. Norsk spillpolitikk er motbydelig!

Denne uken har Norsk Tipping kjøpt plass for TV-reklame i forbindelse med Vikinglotto, en trekning med en førstepremiepott på cirka 218 millioner kroner. På grunn av reklame og den superhøye potta, blir det forventet rekordomsetning i dag.

På grunn av ytringsfrihet synes naturlig nok skribenten, at det er bra med reklame og spillreklame. Formynderne bør reagere like sterkt mot TV-reklame fra Norsk Tipping som de reagerer mot reklame fra de internasjonale aktørene. Spillreklame på TV er tross alt spillreklame på TV, uansett TV-kanal og annonsør.

Drømmen
Ingen av oss vinner pengene i dag i Vikinglotto, men sjarmen med å levere inn kupong i lykkespill er drømmen om de store premiene. 218 millioner kroner er sykt mye penger! Innleveringsfristen er klokken 18:00 hos en kommisjonær eller Norsk Tipping på nett.

Husk Grasrotandelen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar