Førstepremiepotten er på cirka 270 millioner kroner

Sannsynligheten for at noen av oss vinner førstepremiepotten i Eurojackpot er liten, den er veldig liten. Sjarmen med å levere inn kupong er drømmen om gevinst, i kveld en førstepremie på cirka 270 millioner kroner.

270 millioner kroner er sykt mye penger, det er et årsbudsjett for en liten norsk kommune. Tenk deg, du har mer penger enn kommunen! Nam!

Hvis jeg vinner førstepremien i kveld blir det turnhall i Honningsvåg. Ja, som liberalist mener jeg at private aktører skal stå for utbygging av velferd. Et mye bedre alternativ og mer rettferdig enn skattefinansiert utbygging!

Jeg skal i tillegg gi penger til de nærmeste familiemedlemmene, sette opp premiepott til min gamle personlige trener om hun slår meg i Wordfeud, kjøpe baben en alvorlig mengde svarte sokker, finansiere en liberalistisk tankesmie og etablere en norsk katoybar. Jada min liste om hva jeg skal bruke pengene til, endrer seg stadig. Det er det som er å drømme og drømmene kan ingen ta fra oss.

Innleveringsfristen hos en kommisjonær eller Norsk Tipping på nett er klokken 19:00.

Grasrotandelen
Bruker du Norsk Tipping, gir du politikerne makt over idrett og kultur i Norge. Én klar ulempe, men du støtter også et lag eller en forening gjennom Grasrotandelen; en klar fordel!

Grasrotandelen er penger direkte til samfunnsnyttige formål, til aktiviteter laget av mangfoldet av organisasjoner i Norge. En herlig ordning mange i frivillig sektor nyter godt av. For lag og foreninger har Grasrotandelen blitt en viktig inntektskilde. Jeg mener, selv om politikere fastsetter konsesjonsvilkårene, at ordningen kunne vært videreutviklet med konkurranse på det norske markedet. Betydelig mer penger til frivillig sektor om politikerne endret spillpolitikken.

Det er Norsk Tipping, Brønnøysundregistrene, Kulturdepartementet og Lotteri- og stiftelsestilsynet, som samarbeider om ordningen og som har oppgaver knyttet til Grasrotandelen.

Leverer du inn Eurojackpot i dag på nett eller hos en kommisjonær, sørg for at du har en grasrotmottaker. Det er penger som skaper aktivitet i ditt lokalmiljø!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar