Omsetningen
i kveldens Vikinglotto var 49 624 326 kroner.
På
torsdag blir det arrangert seminar om markedsføring og ansvarlighetstiltak. Ett
av spørsmålene på seminaret er om Norsk Tipping skal slutte å markedsføre
spillene.
Markedsføring
er positivt og det gir aktørene muligheter til å legge ut informasjon om
produktene. Åpen informasjon skal være en fordel, på alle mulige måter. Det
viktige når det gjelder markedsføring, i alle fall for liberalister, er at det
blir like konkurransevilkår og dagens norske spillpolitikk bryter med
prinsippet om like konkurransevilkår for aktørene i markedet.
Forbudet
mot reklame for bookmarkere uten konsesjon i Norge, har ikke vært spesielt
vellykket.
Om
noen av oss vinner Vikinglotto-potten om én uke? Sannsynligvis ikke, men
sjarmen med å levere inn kupong er drømmen om den store utbetalingen.
Å
spille er en frihet på samme måte som å ta seg en øl, drikke en drink eller
spise flere kilo med sjokolade.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar