Når du leverer inn tippekupongen…

Det er mange måter Norsk Tipping-kunder kan levere inn tippekupongen på. Ettersom jeg har god tid i dag, bruker jeg tiden til hjelp. Jeg går igjennom kupongen fra kamp nummer én til kamp nummer 12, ser på klubbenes resultat og bestemmer tippetegn. For 128 kroner får jeg syv halvgarderinger, noe som bør være nok til at onsdag og torsdag blir spennende.

Om jeg vinner? Det er egentlig ikke så viktig. Jeg vil ha spenning, men skulle jeg vinne vil det uansett bli lav premieutbetaling ettersom mine tippetegn lander på favoritter. Når mange tipper omtrent det samme, blir premieutbetalingen lav på 12, elleve eller ti riktige tippetegn.

Tippekupongen er kos, spesielt med god tid som i dag. Det er merkelig at på Lotto, Vikinglotto og Eurojackpot lar jeg datamaskinen gjøre jobben, men på tippekupongen vil jeg selv bestemme kombinasjonen av kryss.

Tippekupongen var det som skapte min interesse for gambling og fotball. Jeg var veldig ung, veldig ung da de først kupongene ble levert inn. Én av gangene glemmer jeg aldri! Det var lørdag ettermiddag og tippekamp på NRK. Jeg hadde, på vegne av meg selv og gamla, levert inn kupong. Tippekampen var over og resultatene tikket inn. Jeg hadde elleve rette tippetegn og manglet kamp nummer ni, Birmingham mot Huddersfield. På grunn av et eller annet rundt stadion ble avspark forsinket i denne kampen På min kupong var det hjemmeseier.  Jeg var alene hjemme og kunne ikke sitte rolig i stolen. Kampen endte 2-2 og tippetegnet U. Premieprognosen for 12 rette var over 300 000 kroner. Det var mye penger for en veldig ung gutt. Vi fikk utbetalt litt over 10 000 kroner.  Heldigvis er verken Birmingham eller Huddersfield på denne midtukekupongen.

Innleveringsfristen er satt til klokken 20:40.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar