Sunniva er ikke klar over at unge Solvik var en habil svømmer

Da jeg våknet i dag, la jeg ut en video på Snapchat; en video om svømming. Det tok kun et par minutt før det kom svar fra Sunniva om at vi burde svømme om kapp slik at hun fikk bevist at hun slår meg. Det hun ikke vet, for hun er relativt ung, er at Solvik var en habil svømmer for noen tiår siden.

Barneidrett på 80-tallet var ikke slik barneidrett er i dag. Vi svømte, altså trente fem til seks ganger i uken. Ja vi var unge, men vi ble gode. Når du øver mye gir det som regel resultat uansett om det gjelder trening, skole eller jobb. Med tanke på at frafallet blant ungdom fortsatt er høyt innenfor idrett, setter nok Solvik pris på den gamle modellen med spesialisering tidlig sammenlignet med dagens barneidrettsmodell.

Barn har alltid konkurrert, selv i dag der konkurransene er nedtonet.

Jeg har hatt Hilde Karin Olsen, Annette Eidesen, Lill Eidesen, Bengt Altmann og Eva Klevstad som trenere. Denne gjengen husker det muligens ikke, men jeg husker; det var hardkjør, herlig hardkjør.

Om jeg ble veldig god? Nei, jeg ble ikke veldig god. Nok god, vil jeg påstå.

I en svømmekonkurranse mellom meg selv og Sunniva, ville jeg uten tvil satt penger på meg selv som vinner. Jeg spiser svømmere som Sunniva til frokost!

Kjære, du bestemmer tid og sted! :-) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar