Rosenborg irriterer unge Solvik

Når en fotballklubb gjør deg irritert, kan det være fornuftig å skifte favorittklubb. Fotball skal være en interesse og underholdning, og ikke ta fokus fra de andre viktige områdene. Sent i går da jeg kom fra trimtur sjekket jeg nettavisene og fikk overskriftene at Kåre Ingebrigtsen var sparket mitt i fleisen. Hvor «kaurat» kan et styre bli?

Det kan hende Kåre Ingebrigtsen har gjort sitt i Rosenborg, men mitt problem er at det samme styret som sparket Ingebrigtsen fornyet avtalen med den tidligere RBK-treneren. Inngår du en avtale bør avtalen være bindende. Lite har forandret seg i RBK det siste året, eller siden kontrakten med eks-treneren ble forlenget. I fotballstyrene må representantene tenker lengre enn noen måneder. At Rosenborg-styret opptrer så talentlaust irriterer unge Solvik.

Og nei, vi kan ikke skylde på Ivar Koteng alene. Det er et flertall, eller i alle fall et flertall i et eventuelt delt styret, som har fattet beslutningen. Alle som stemte for avtalebrudd, har ansvaret for at Rosenborg merkelig nok har skiftet trener eller trenerteam.

At Rosenborg har spilt mange dårlige kamper i år, er ikke bare trenerens skyld. Mange flere har ansvaret enn kun trenerne.

Om jeg kommer til å skifte favorittklubb? Neida, men det gjør ikke noe om de nye trenerne sliter med resultatene. Skulle det skje, har styret dummet seg kraftig ut.

Takk til Kåre Ingebrigtsen-tiden i Rosenborg, en tid med mange gode veddemål på oddsen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar